Охорона праці

 

Охорона праці при вантажно-розвантажувальних роботах Частина 2




Характеристика оброблюваних вантажів


Залежно від виду, способу складування і стропування вантажі класифікуються на наступні групи:

    штучні нештабеліруемие вантажі - металеві конструкції, двигуни, верстати, машини, механізми, великі залізобетонні вироби і т.д.
    штучні штабельовані вантажі - прокатна сталь, труби, лісо-і пиломатеріали, цегла, шлакоблоки, типові залізобетонні вироби, плити, панелі, блоки, балки, сходові марші, ящики, бочки та ін вироби геометрично правильної форми.
    насипні вантажі - транспортуються в тарі, грейферами, транспортерами та ін Складуються в штабелі, що визначаються кутом природного укосу матеріалу і обмежуючих поверхонь (вугілля, торф, шлак, пісок, щебінь, цемент, вапно, дрібна металева стружка тощо).
    напіврідкі пластичні вантажі - вантажі, що мають здатність деякий час зберігати додану форму або з плином часу укріпляти. До таких вантажів належать бетонні маси, розчини, вапняне тісто, бітуми, змащувальні речовини і т.п. В'язкість напіврідких вантажів та зависання їх на стінках ємностей транспортують коштів, здатність швидко схоплюватися і тверднути (бетон, розчин та ін Вантажі) ускладнюють їх транспортування. Такі вантажі повинні транспортуватися в спеціальній тарі.
    рідкі вантажі - вантажі, які не мають певної форми, транспортуються в бочках, бідонах, бутлях, цистернах, ковшах і т.д. (Вода, рідкі горючі і мастильні речовини, кислоти, луги, мастики і т.д.).
    газоподібні вантажі транспортуються зазвичай під тиском у балонах, інших судинах і трубопровідним транспортом.

Залежно від маси вантажі діляться на чотири категорії:

    легковагі вантажі - вантажі масою не більше 250кг. До них відносяться такі матеріали, як повсть, шкіра, пакля, фанера, суха штукатурка, легкі деталі машин і ін
    великовагові вантажі - вантажі, маса яких знаходиться в межах від 250кг до 50т. До великоваговим вантажів належать всі штабельовані, насипні, напіврідкі, рідкі та нештабеліруемие вантажі, маса яких не перевищує 50т.
    вельми важкі вантажі - вантажі, маса яких перевищує 50т. До них відносяться штучні нештабеліруемие вантажі. Стропування цих вантажів дозволяється тільки стропальникам високої кваліфікації.
    мертві вантажі - особлива категорія вантажів невідомої маси. Мертвими вважаються вантажі, закріплені на фундаменті анкерними болтами, зариті в землю, примерзлі до землі, притиснуті іншим вантажем, а також піднімаються при косою причалі. Піднімати мертві вантажі краном забороняється.

Залежно від форми і розмірів вантажі діляться на габаритні та негабаритні:

    габаритний вантаж - вантаж, розміри якого не перевищують габарити рухомого складу залізниць, а для автомобільного та іншого виду наземного безрейкового транспорту - норм, встановлених Правилами дорожнього руху Російської Федерації.
    негабаритний вантаж - вантаж, розміри якого виходять за габарити рухомого складу залізниць або наземного безрейкового транспорту. Негабаритними вантажами можуть бути великі котли, машини, трансформатори і т.п. Розміри порушень габариту не повинні перевищувати визначених величин, при яких ще можливе перевезення вантажу за рахунок скорочення зазору між габаритами наближення будівель та рухомого складу.

Залежно від величини порушення габариту вантажі поділяються на п'ять ступенів негабаритності, кожна з яких має свої граничні обриси.

Довгомірні вантажі складають особливу групу вантажів (деталі та вузли великих машин, обладнання, металоконструкції тощо), які перевозяться на спеціальних залізничних платформах або трайлерах. Негабаритні, надгабаритного і довгомірні вантажі дозволені до перевезення у вагонах або на платформах тільки після затвердження схеми навантаження відділенням або управлінням залізниці.

Вантажі за ступенем і характером небезпеки поділяються відповідно до ГОСТ 19433 на 9 класів небезпеки.

Найбільш часто на складах, переробляються легкозаймисті рідини (лаки, фарби, розчинники), що відносяться до 3-го класу небезпеки. Такі вантажі маркуються знаком небезпеки

Для переміщення вантажів в організації повинні бути розроблені транспортно - технологічні схеми.

Для організації руху транспортних засобів в організації повинні бути розроблені і встановлені на видних місцях схеми руху.

Швидкість руху транспортних засобів на території організації повинна встановлюватися залежно від стану транспортних шляхів, інтенсивності вантажних і людських потоків, специфіки транспортних засобів і вантажів та відповідати вимогам Правил дорожнього руху Російської Федерації. У виробничих приміщеннях максимальна швидкість руху транспортних засобів повинна бути не більше 5км / ч.

берігання і транспортування вихідних матеріалів, заготовок, напівфабрикатів, готової продукції, відходів виробництва (далі - вантажів) повинні проводитися:

    із застосуванням безпечних засобів і прийомів вантажно-розвантажувальних і транспортних операцій;
    із застосуванням способів складування, що виключають виникнення небезпечних і шкідливих виробничих факторів.

При транспортуванні вантажів необхідно забезпечувати застосування засобів, що виключають виникнення небезпечних і шкідливих виробничих факторів.

Вантажі, що зберігаються навалом, слід укладати, формувати в штабелі з крутизною укосу, відповідає куту природного укосу для даного матеріалу.

При необхідності такі штабеля повинні огороджуватися захисними решітками.

Великогабаритні і великовагові вантажі повинні укладатися в один ряд на підкладках.

Розміщувані вантажі повинні укладатися так, щоб виключалася небезпека їх падіння, перевертання, розвалювання і щоб при цьому забезпечувалися доступність і безпеку їх виїмки при видачі у виробництво або при завантаженні для відправки.

Укладання вантажів, включаючи і на навантажувально-розвантажувальних майданчиках, і в місцях тимчасового зберігання, впритул до стін будівлі, колонам і встаткування, штабель до штабеля не допускається.

Просвіти між вантажем і стіною, колоною мають бути не менше 1м, між вантажем і перекриттям будівлі - не менше 1м, між вантажем і світильником - не менше 0,5 м.

Вантажі в ящиках або стосах повинні укладатися в стійкі штабелі.

Вантажі в мішках і кулях повинні укладатися в штабелі в перев'язку.

Висота штабеля при ручному завантаженні не повинна перевищувати 3м, при застосуванні механізмів для підйому вантажу - 6м.

Вантажі в несправній, рваною тарі для укладання в штабель не допускаються.

Не допускається знаходження людей і пересування транспортних засобів у зоні можливого падіння вантажів при завантаженні та розвантаженні рухомого складу, а також при переміщенні вантажів підйомно - транспортним устаткуванням.

При укладанні вантажів (крім сипучих) повинні бути вжиті заходи, що запобігають защемлення або примерзання їх до покриття майданчика.

Відстані між рядами штабелів повинні бути визначені з урахуванням можливості укладання в штабель, зняття вантажу зі штабеля вантажозахоплювальними пристроями застосовуваних вантажопідйомних засобів і забезпечення протипожежних розривів.

Між штабелями на складах, майданчиках для тимчасового зберігання вантажів повинні бути забезпечені проходи шириною не менше 1 м і проїзди, ширина яких визначається габаритами транспортних засобів, вантажів, що транспортуються і вантажно-розвантажувальних механізмів.

Висота штабеля повинна визначатися ставленням максимальної висоти штабеля до меншій стороні підстави тари: для нерозбірними тари ця величина повинна бути не більше 6; для складеної тари - не більше 4,5.


Вимоги при транспортуванні і розміщенні штучних і тарно-штучних вантажів



Штучні вантажі малих габаритів транспортуються і розміщуються в затареному вигляді (у контейнерах і засобах пакетування).

До штучних вантажів належать також матеріали, упаковані з Мєшкова тару (паперові, поліетиленові або джутові мішки).

Контейнер - транспортне багаторазово використовуване обладнання для перевезення і тимчасового зберігання вантажів у внутрішнім об'ємом 1куб.м і більше, що має пристосування, що забезпечують механізовану установку і зняття його з транспортних засобів. За призначенням контейнери поділяються на універсальні та спеціалізовані.

Засіб пакетування - пристосування (піддон, касета, сітка, обв'язка, плівка і т.д.), за допомогою якого формується транспортний пакет. Транспортний пакет являє собою одиницю, сформовану з штучних вантажів, у тарі або без неї, із застосуванням різних способів і засобів пакетування, що зберігає форму в процесі обігу і забезпечує комплексну механізацію вантажно-розвантажувальних робіт і складських операцій.

Універсальні контейнери призначені для перевезення широкої номенклатури штучних вантажів у тарі, без неї або в полегшеній упаковці та у відповідності з ІСО поділяються на міжконтинентальні (великотоннажні) і внутрішньоконтинентальні (середньотонажні масою брутто 2,5 т). До універсальних також відносяться малотоннажні контейнери масою брутто 0,625 і 1,25 т.

Спеціалізовані контейнери магістрального і промислового транспорту застосовуються для доставки вантажів різними видами транспорту від виробника до базових складів або до безпосередніх споживачів.

Спеціалізовані технологічні контейнери застосовуються в технологічному процесі і, як правило, тільки на внутрішніх транспортних комунікаціях організації.

Навантажувальні операції з пакетованих вантажів та вантажами в спеціалізованих технологічних контейнерах здійснюються за допомогою стропів, підвісок і траверс загального призначення, для великотоннажних контейнерів використовуються автоматичні захвати - спредери або рамні траверси з захватними штирями.

Контейнери і засоби пакетування, що подаються під завантаження, повинні бути справними, мати маркування із зазначенням номінальної маси брутто і маси тари.

Контейнери і засоби пакетування повинні завантажуватися матеріалами, виробами до повної місткості і не більше їх вантажопідйомності.

Вантажі в контейнерах і засобах пакетування повинні розміщуватися у відповідності зі схемами завантаження. У схемах завантаження повинні бути передбачені заходи щодо виключення можливих переміщень вантажів всередині контейнерів і засобів пакетування при транспортуванні, і забезпечуватися рівномірне навантаження на підлогу і рівномірний тиск на стінки контейнера.

Під час виконання вантажно-розвантажувальних робіт з контейнерами і пакетованих вантажів не допускається:

    знаходження працівників в зоні дії вантажопідйомної машини;
    завантаження і розвантаження контейнерів і засобів пакетування без зняття їх з транспортних засобів;
    переміщення працівника по контейнерах і пакетах.

У кузовах автотранспортних засобів допускається перевезення контейнерних і пакетованих вантажів за умови виключення взаємних ушкоджень.

Перевезення людей в кузовах автотранспортних засобів спільно з контейнерами і пакетованих вантажів не допускається.


Вимоги при транспортуванні і складуванні продукції на торгових складах


Вантажні ручні візки повинні бути справними, стійкими і легкокеровані і мати знімні або жорсткі пристосування, що забезпечують стійкість встановлених вантажів, і мати поручні для зручності їх пересування.

Розміри платформи три-або чотириколісних візків повинні бути такими, щоб вантажі максимальних габаритів, на які розраховані візки, розміщувалися в межах її платформи. Платформи візків за формою повинні відповідати виду перевезених вантажів, при необхідності мати спеціальні пристосування для закріплення і фіксації вантажів.

Передні колеса ручних візків для перевезення вантажів масою більше 300кг повинні бути керованими.

При перевезенні вантажів на візку необхідно дотримуватися таких вимог:

    вантаж на платформі візка повинен розміщуватися рівномірно, займати стійке положення, що виключає його падіння при пересуванні;
    візок повинна навантажуватися не більше її вантажопідйомності;
    швидкість руху як завантаженої, так і порожньої візки не повинна перевищувати 5км / год;
    борти візки повинні бути закриті, стійки встановлені в гнізда;
    працівник, який супроводжує візок, не повинен знаходитися збоку візки (щоб не бути придавленим при русі візка у вузьких місцях і воротах, дверних отворах).

Перед початком роботи слід переконатися у справності візки, несправної візком користуватися забороняється.

При переміщенні вантажу по похилому підлозі вниз працівник повинен знаходитися позаду візка. При необхідності зупинку гідравлічного візка допускається проводити опусканням вантажу.

При переміщенні вантажу, покладеного у високий штабель, слід залучати другого працівника для підтримки штабелі.

Піднімати, переміщувати вантаж, що перевищує вантажопідйомність візка, знаходження людей в зоні дії рами візка і на шляху переміщення вантажу забороняється.

Візки для переміщення бочок, капустянки повинні бути забезпечені запобіжними скобами на кінцях рукояток і мати пристосування для захисту рук в разі падіння або зсув вантажу з візка.

Після закінчення роботи візок має бути встановлена ​​на рівному майданчику. Рама гідравлічного візка повинна бути опущена в горизонтальне положення. Повинні бути вжиті заходи по виключенню самовільного руху візка.

При установці автомобіля для навантаження-вивантаження поблизу будівлі між будівлею і заднім бортом кузова автомобіля повинен дотримуватися розрив не менше 0,8 м.

 

Вимоги безпеки при ручному переміщенні вантажів


При ручному переміщенні вантажів робочий одяг має бути приведена в порядок: вилоги рукавів застебнуті або обв'язані, одяг заправлена ​​так, щоб не було розвіваються решт, волосся підібране під головний убір, а головний убір надітий облегающе щільно. Працівники в неохайною, брудною і промасленим одязі до роботи допускатися не повинні.

Індивідуальні засоби захисту (рукавиці, окуляри, респіратори тощо), інструменти та пристосування повинні бути перевірені і в разі їх непридатності або несправності замінені на справні.


При виконанні робіт на постійних площадках повинна бути проведена підготовка робочих місць до роботи:

    вантажно-розвантажувальний майданчик і проходи не повинні бути захаращені, на майданчиках і проходах не повинно бути ям, вибоїн, сторонніх предметів і слизьких місць (слизькі місця необхідно посипати піском).
    в складських приміщеннях, розташованих у підвалах і напівпідвалах, люки, трапи, підйомники повинні бути у справному стані.
    освітлення місць проведення робіт повинно бути достатнім для безпечного виконання робіт.
    про виявлені недоліки, несправності необхідно повідомити безпосереднього керівника робіт (завідувачу складу) і без його вказівки до роботи приступати не дозволяється.

Переносити вантаж масою одного місця до 80кг дозволяється вручну, якщо відстань по горизонталі не перевищує 25м, в інших випадках необхідне застосування візків, вагонеток, талів.

Переносити вантаж масою більше 80кг одному працівнику забороняється.

Піднімати або знімати вантаж масою одного місця більше 50кг необхідно вдвох.

Вантаж масою одного місця більше 50кг піднімати на спину або знімати зі спини вантажника повинні інші вантажники.

Навантаження й розвантаження вантажів масою від 80 до 500кг повинні проводитися із застосуванням вантажопідіймальних механізмів (талів, блоків, лебідок), а також із застосуванням покотиться і т.п.

Ручна навантаження і розвантаження таких вантажів дозволяється тільки на тимчасових майданчиках під керівництвом досвідченого бригадира (завідуючого складом) і за умови, що на одного вантажника буде припадати не більше 50кг вантажу.

Механізований спосіб виконання навантажувально-розвантажувальних робіт є обов'язковим для вантажів масою більше 50кг, а також для підйому вантажів на висоту більше 2м.

При застосуванні для розвантаження і вантаження вантажопідіймальних механізмів і пристосувань вантажники повинні знати відповідні інструкції та правила щодо безпечного їх застосування та мати навички поводження з ними.

При спільній роботі з іншими вантажниками повинні точно виконуватися розпорядження бригадира або старшого працівника.

Не допускається захаращення встановлених проходів та проїздів.

Не допускається укладання вантажів на несправні стелажі, козли, підмостки, на непідготовлені місця зберігання вантажів.

Не допускається складування матеріалів навалом впритул до стін споруд і пристроїв. Зазор повинен бути не менше 25см.

Укладання вантажів у штабелі повинна проводитися так, щоб штабелі були стійкі. Між штабелями повинні залишатися проходи, проїзди встановленої ширини.

Забороняється безладне складування вантажів. Місця для складування повинні бути своєчасно підготовлені, вирівняні, а в зимовий час повинні бути очищені від льоду і снігу.

Якщо вантаж переноситься групою працівників, кожен повинен йти в ногу з усіма.

Довгомірні вантажі повинні переноситися на однойменних плечах (правих чи лівих). Піднімати і опускати довгомірний вантаж необхідно по команді бригадира або старшого працівника.

При перенесенні вантажу на носилках необхідно обом працівникам йти в ногу. Команду для опускання вантажу, що переноситься на ношах, повинен подавати працівник, що йде ззаду.

Навантаження і розвантаження бензину, гасу, нафти та ін слід виробляти перекачуванням із застосуванням зливних шлангів. Заповнення ємностей відрами, відкритим переливом, а також злив нафтопродуктів не через шланги забороняється.

При навантаженні і розвантаженні бочок з етилованим бензином або бензолом вантажники повинні до початку робіт вивчити інструкції з безпечного поводження з ними і виконувати вимоги цих інструкцій.

При навантаженні і розвантаженні пилять необхідне застосування захисних окулярів і респіраторів.

Переносити або перевозити вантажі, що містять кислоти, луги та ін хімічно активні речовини, допускається тільки в плетених кошиках або дерев'яних латах на спеціально пристосованих ношах або ручних вантажних візках.

Навантаження й розвантаження бутлів з цими речовинами, установка їх у транспортні засоби повинні проводитися двома вантажниками. Перенесення бутлів з кислотою на спині або на плечі забороняється.

Забороняється встановлення вантажів у скляній тарі в два яруси без відповідних прокладок, що оберігають нижній ряд від бою під час транспортування чи зберігання на складі.

Вантажити, розвантажувати, переміщати вантажі з кислотами та ін хімічно активними речовинами вантажопідіймальними механізмами, за винятком ліфтів і шахтопідйомника, забороняється.

Переміщати балони із стисненими та зрідженими газами дозволяється тільки на спеціальних візках або носилках з гніздами для балонів, оббитих повстю.

Заборонена перенесення балонів на плечах, застосування підйомно-транспортних засобів, тому їх падіння небезпечно вибухом.

Навантаження й розвантаження особливо небезпечних вантажів може проводитися під керівництвом відповідального виконавця робіт або відповідального працівника, відпускається або приймає ці вантажі. Роботи повинні проводитися з особливою обережністю і тільки після проходження спеціального інструктажу.

У місця зберігання сипучих матеріалів (піску, вугілля, шлаку тощо), навіть при невеликій висоті штабеля, роботи підкопом із залишенням нависають козирків забороняються.

Штучні вантажі, укладені в штабель, щоб уникнути обвалення штабеля, необхідно брати тільки зверху з виконанням заходів щодо забезпечення стійкості штабеля.


Перед укладанням важких вантажів на місці їх складування повинні бути укладені підкладки для виключення можливого травмування при опусканні вантажу і забезпечення витягнення строп з-під вантажу.

При переміщенні котючих вантажів (бочок, рулонів та ін) Вантажник повинен знаходитися позаду переміщуваного вантажу, штовхаючи його від себе.

Переноска катно-бочкових вантажів на спині, незалежно від їх маси, забороняється.

Забороняється знаходитися перед скочуються вантажами або ззаду накочується по зліг (покотиться) катно-бочкових вантажів.

Переміщати вантажі по горизонтальній площині, штовхаючи їх за краї, забороняється.

При роботі декількох вантажників необхідно кожному з них стежити за тим, щоб не заподіяти один одному травм інструментом або оброблюваними вантажами. При перенесенні вантажів ззаду що йде повинен дотримуватися відстань не менше 3м від йде працівника.

При перенесенні вантажу працівник повинен вибирати вільний, рівний і найбільш короткий шлях; не можна ходити по покладеним вантажам, наганяти і переганяти попереду йдуть вантажників (особливо у вузьких і тісних місцях), переходити дорогу перед рухомим транспортом.

Очистку піднятого кузова автосамоскиду від залишків вантажу (бітуму, асфальту тощо) слід виробляти спеціальними шкребками або лопатами з подовженими ручками, перебуваючи на розвантажувальної майданчику. Очищати кузов від залишків вантажу перебуваючи на або в кузові, на колесі, а також струшувати кузов гідросистемою підйомника кузова, наносити удари по кузову для видалення залишків вантажу не допускається.

Довгомірний вантаж (колоди, рейки тощо) дозволяється вантажити на автомашину з причепом, що має пристосування для кріплення вантажу (знімні або відкидні стійки, міцні ланцюги і т.п.).

При навантаженні і розвантаженні довгомірних вантажів вручну слід користуватися покотиться і виконувати цю роботу повинні не менше двох вантажників.

При розвантаженні великовагових довгомірних вантажів необхідно застосовувати страховку вантажу канатами і дотримуватися заходів особистої безпеки. При накатуванні довгомірного вантажу не можна перебувати з протилежного боку його руху, а при укладанні вантажу в кузов не можна перебувати на торцевій стороні длинномера з боку кабіни. Виконувати укладання вантажу в кузові транспортного засобу слід із застосуванням брухту або ваги.

Підкочування колод до місця укладання в штабель або при завантаженні на транспортний засіб слід виробляти вагамі або ломами, підштовхувати колоду руками забороняється.

При розвантаженні колод забороняється перебувати перед вантажем. Забороняється скидати одночасно кілька колод.

При розвантаженні зледенілих дощок, а також покритих снігом або інеєм, при укладанні їх у штабель забороняється ходити по таких дошках, ставати на них. Такі дошки мають бути прибрані з шляху руху вантажників і окремо штабелювати.

Розвантаження скатнобочкового вантажу (рулонів, бочок та ін) Повинна проводитися під керівництвом бригадира з використанням зліг. Скачувати такий вантаж по зліг без підтримки мотузками, перебувати між слегами або збоку зліг при розвантаженні забороняється.

При переміщенні ящикових вантажів щоб уникнути поранення рук кожен ящик необхідно попередньо оглянути. Стирчать цвяхи і кінці залізної обв'язки повинні бути забиті, прибрані урівень.

При розвантаженні пилять працівники зобов'язані користуватися окулярами, респіраторами або протигазами, і ним має надаватися 10-хвилинний відпочинок (зі зняттям респіратора або протигаза) кожну годину роботи з включенням цих перерв у норму виробітку.

Завантаження та вивантаження кисневих балонів повинні проводитися у спеціально виділених та обладнаних місцях працівниками, які пройшли спеціальне навчання, інструктаж і допущеними до роботи в установленому порядку, і повинні проводитися, як правило, в денний час або, як допущення, у нічний при достатньому освітленні місця роботи .

При завантаженні, розвантаженні та перенесенні кисневих балонів забороняється:

    переносити балони на плечах і спині, кантувати і перевалювати, волочити, кидати, штовхати, ударяти по балонів, користуватися при переміщенні ломами.
    допускати до робіт вантажників в замасленої одязі, з замасленими брудними рукавицями.
    палити і застосовувати відкритий вогонь.
    братися для перенесення балонів за вентиль.
    транспортувати балони без ковпаків на вентилях.
    розміщувати балони поблизу нагрівальних приладів, гарячих деталей і печей, залишати їх не захищеними від прямого впливу сонячних променів.

При виявленні витоку кисню з балона (встановлюється за шипінню) працівник зобов'язаний негайно доповісти про це бригадиру.

При розвантаженні і навантаженні балонів необхідно оберігати від попадання на них масла, тому що взаємодія масла з киснем може призвести до вибуху.

Роботи з навантаження і вивантаження кислот та інших їдких речовин повинні проводитися під керівництвом бригадира. Місця перевантаження повинні бути добре освітлені, застосування відкритого вогню, куріння заборонені.

При перенесенні бутлів з кислотами в кошиках вантажники повинні переконатися у справності та надійності корзини, ручок. Кошики з бутлями при складуванні повинні ставитися в один ряд.

Перенесення бутлів з кислотами та іншими їдкими речовинами на спині, плечах або в руках перед собою одним вантажником забороняється.

Кожна бутель повинна переноситися на ношах, які мають спеціальні гнізда, двома вантажниками.

При виявленні розбитих бутлів або серйозного пошкодження тари робота повинна проводитися з прийняттям особливих заходів обережності, щоб уникнути опіків містяться в них речовинами.

Після виконання робіт необхідно привести в порядок робоче місце, проходи і проїзди повинні бути вільними і встановлених габаритів, вантажно-розвантажувальні засоби, інструмент та пристосування повинні бути очищені, приведені в порядок і здані на зберігання. Про всі зауваження та виявлених при роботі несправності необхідно повідомити керівника робіт (майстру, бригадиру) і змінника.

 

Вимоги безпеки при транспортуванні і розміщенні небезпечних вантажів


До небезпечних вантажів відносяться речовини і предмети, які при транспортуванні, виконання вантажно-розвантажувальних робіт і при зберіганні можуть послужити причиною вибуху, пожежі або пошкодження транспортних засобів, складів, пристроїв, будівель і споруд, а також загибелі, каліцтва, отруєння, опіків, опромінення або захворювання працюючих.

ГОСТ 19433 встановлює такі класи небезпечних вантажів:

Перелік небезпечних вантажів, які допускаються для транспортування на певному виді транспорту, встановлюється правилами перевезень для даного виду транспорту.

Найбільш небезпечні вантажі класу 1. Класи вантажів мають знаки небезпеки, які вказують, що вантаж має властивості, які вимагають спеціальних умов транспортування і зберігання.

На кожному вантажному місці (упаковці) з небезпечними вантажами повинна бути нанесено маркування, що включає знаки небезпеки за ГОСТ 19433, ДОПНВ (Європейська угода про міжнародне дорожнє перевезення небезпечних вантажів) та маніпуляційні знаки за ГОСТ 14192.

Найбільш часто на складах, переробляються легкозаймисті рідини (лаки, фарби, розчинники), що відносяться до 3-го класу небезпеки. Такі вантажі маркуються знаком небезпеки


Навантаження, розвантаження і переміщення небезпечних вантажів слід проводити:

    відповідно до вимог безпеки, що містяться в документації на ці речовини (вантажі), затвердженої у встановленому порядку.
    у спеціально відведених місцях за наявності даних про клас небезпеки за ГОСТ 19433 і вказівок відправника вантажу щодо дотримання заходів безпеки.
    місця виробництва вантажно-розвантажувальних робіт, засоби їх транспортування, вантажопідйомне обладнання тощо, забруднені отруйними (токсичними) речовинами, повинні бути піддані ретельному очищенню, мийці і знешкодженню. Розсипані або розлиті отруйні (токсичні) речовини слід прибрати і нейтралізувати безпечним способом.


В'їзд у вибухонебезпечні приміщення допускається під контролем відповідальної особи і тільки для транспортних засобів у вибухозахищеному виконанні.

Для здійснення перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом поза територією підприємства має бути оформлене дозвіл в місцевих органах внутрішніх справ, а для радіоактивних речовин і в органах Держатомнагляду.

Небезпечні вантажі допускаються до перевезення в тарі та упаковці, відповідної вимогам ГОСТ 26319.

При зберіганні небезпечних та особливо небезпечних речовин слід керуватися вимогами Правил пожежної безпеки в Російській Федерації.

Умови і способи підготовки, виробництва вантажно-розвантажувальних робіт і перевезення небезпечних вантажів повинні відповідати вимогам ГОСТ 19433, Правил перевезення небезпечних вантажів автомобільним транспортом, Керівництва з організації перевезень небезпечних вантажів автомобільним транспортом, Правил безпеки при перевезенні вантажів залізничним транспортом, Правил пожежної безпеки в Російській Федерації .

Транспортування легкозаймистих рідин і балонів з газами повинно проводитися спеціальними транспортними засобами, обладнаними іскроуловлювачів на вихлопних трубах, металевими ланцюжками для зняття зарядів статичної електрики, мають відповідні написи, укомплектованими засобами пожежогасіння. При транспортуванні легкозаймистих вантажів в окремих ємностях, що встановлюються на транспортний засіб, у кожної ємності повинно матися заземлення.

Легкозаймисті рідини та балони з газом слід транспортувати на транспортних засобах, обладнаних іскроуловлювачів на вихлопних трубах.

Забороняється спільне транспортування кисневих і ацетиленових балонів як наповнених, так і порожніх.

Допускається спільне транспортування ацетиленового і кисневого балонів на спеціальному візку на пост зварювання в межах одного виробничого корпусу.

Транспортування балонів до місця навантаження або від місця їх вивантаження необхідно здійснювати на спеціальних візках, конструкція яких повинна оберігати балони від трясіння і ударів. Балони повинні розміщуватися на візку, як правило, лежачи.

Кислоти, луги та інші їдкі рідини необхідно перевозити в бутлях, металевих бочках, автомобільних і залізничних цистернах із забезпеченням відповідних заходів безпеки.

Транспортування кислот, лугів у скляній тарі від місця розвантаження до складу і від складу до місця навантаження повинно здійснюватися у пристосованих для цього носилках, візках, тачках, забезпечують безпеку виконуваних операцій.

Перенесення бутлів з кислотою за ручки корзини дозволяється тільки після попереднього огляду та перевірки стану ручок та кошики і не менше ніж двома працівниками.

Транспортні засоби, призначені для перевезення балонів зі стисненим газом, нафтопродуктів та інших легкозаймистих рідин, мають бути обладнані засобами пожежогасіння.

Щоб уникнути аварій, нещасних випадків рух транспортних засобів з небезпечними вантажами повинно здійснюватися суворо за заданим маршрутом, вказаним у дорожньому листі.

У кабінах автомобілів, що перевозять займисті рідини і гази, забороняється перебувати особам, не пов'язаним з обслуговуванням цих перевезень. Забороняється кому б то не було знаходитися в кузовах автомобілів, що перевозять займисті рідини.

На час стоянки вночі або при поганій видимості водій автомобіля, що перевозить небезпечний вантаж, зобов'язаний виставити ліхтарі оранжевого кольору спереду і ззаду автомобіля на відстані близько 10м від нього.

Ліхтарі повинні функціонувати незалежно від установки на автомобілі приладів освітлення і повинні влаштовуватися так, щоб користування ними не могло викликати займання перевезених вантажів. Вогні можуть бути постійними або миготливими.

Обслуговуючі перевезення небезпечних вантажів працівники (експедитори, охоронці, дозиметристи та ін) повинні мати свідоцтво, яке засвідчує їх право на супровід небезпечних вантажів по даному маршруту.

Працівники, зайняті на роботах, пов'язаних з обробкою і зберіганням небезпечних вантажів, повинні пройти спеціальний інструктаж і навчання діям з ліквідації наслідків можливих інцидентів.

До проведення вантажно-розвантажувальних робіт з небезпечними вантажами повинні допускатися працівники зі стажем роботи не менше 3-х років на вживаному підйомно-транспортному обладнанні.

Працівники, допущені до робіт з небезпечними та особливо небезпечними вантажами, зобов'язані пройти спеціальну підготовку по роботі з цими вантажами і спеціальний інструктаж з правил навантаження і розвантаження даного виду небезпечного вантажу і мати посвідчення на право виконання робіт підвищеної небезпеки. Перевірка знань з безпеки провадження робіт для цієї категорії працівників повинна проводитися один раз на рік.

Працівники, зайняті на ручному завантаженні та розвантаженні небезпечних вантажів, повинні пройти спеціальний інструктаж з правил поводження з цими видами вантажів.

 

 

Вимоги безпеки при переміщенні вантажів з використанням навантажувачів

Всі навантажувачі, що знаходяться в експлуатації в організації:

    повинні бути зареєстровані в місцевому органі Держтехнагляду
    повинні бути застраховані
    повинні проходити періодичний технічний огляд і огляд відповідно до вказівок заводу-виробника; результати фіксуються в журналі щозмінного технічного обслуговування навантажувачів
    кожен навантажувач повинен бути закріплений за водієм навантажувача
    наказом по керівника організації повинна бути призначена особа, відповідальна за справний стан навантажувачів

До самостійного управління навантажувачами допускаються працівники не молодше 18 років, які не мають медичних протипоказань, пройшли теоретичне і практичне навчання, склали іспит і мають посвідчення на право керування навантажувачем.

Перед допуском до роботи водії навантажувачів повинні пройти медичний огляд, вступний інструктаж з безпеки праці, первинний інструктаж на робочому місці, пройти стажування під керівництвом досвідченого наставника (інструктора або керівника робіт) та оволодіти практичними навичками безпечного виконання робіт при управлінні навантажувачами при підйомі, перевезення та укладанні вантажів.


Результати перевірки знань і навичок, отриманих при інструктажі, повинні оформлятися записом у журналах реєстрації вступного інструктажу та інструктажу на робочому місці.

При тимчасовому чи постійному переведення на іншу роботу водії зобов'язані пройти додатковий інструктаж з безпеки праці на робочому місці, ознайомитися з умовами праці та правилами внутрішнього розпорядку, з конструкцією нового обладнання, пристроїв та методами безпечної роботи на них.

Щозміни водії навантажувачів повинні проходити передрейсовий медичний огляд. Контроль за проходженням ними медогляду покладається на керівника підрозділу (завідуючого складом).


Щозміни водії навантажувачів повинні проходити передрейсовий медичний огляд!

 

ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ:

При протипоказання виконання колишньої роботи станом здоров'я відповідно до медичного висновку, водій навантажувача перекладається на іншу роботу.

Водії навантажувачів зобов'язані виконувати тільки ту роботу, яка доручена адміністрацією організації і входить у їхні обов'язки.

Під час виконання вантажно-розвантажувальних робіт, транспортування вантажів необхідно дотримуватися прийнятої технології переробки вантажу. Не допускається застосовувати способи, що прискорюють виконання технологічних операцій, але ведуть до порушення вимог безпеки.

У разі виникнення в процесі робіт-яких питань, пов'язаних з її безпечним виконанням, водій навантажувача зобов'язаний негайно звернутися до особи, відповідальної за безпечне проведення робіт на даній ділянці.

Не допускається експлуатувати несправні навантажувачі. За роботу на несправному навантажувачі відповідальність несуть водій і особа, відповідальна за утримання навантажувачів в справному стані.

Навантажувач завжди повинен бути чистим, в кабіні не повинно бути сторонніх предметів, інструмент і необхідні деталі повинні знаходитися в спеціально відведених місцях.

У зимовий час необхідно стежити за тим, щоб територія, на якій проводиться робота, була очищена від льоду і снігу.

З настанням темряви, при відсутності достатнього штучного освітлення проїздів зони складування, приймання вантажів і т.д. водій навантажувача повинен припинити роботу і повідомити про це особу, відповідальну за безпечне проведення робіт на даній ділянці.

Переїзд навантажувачем рейкових колій допускається за наявності настилу на рівні головки рейки.

Водії повинні стежити за періодичністю технічного обслуговування навантажувача і, у разі необхідності, повідомити про це особу, відповідальну за утримання навантажувачів в справному стану.

Протягом робочої зміни слід дотримуватися правильного режиму харчування, праці та відпочинку. Відпочивати і курити слід тільки в спеціально відведених місцях.

При отриманні травми слід негайно припинити роботу, сповістити про це свого керівника і звернутися за медичною допомогою.

Навантажувачі повинні міститися і експлуатуватися відповідно з паспортом, інструкцією заводу-виробника та Інструкцією з експлуатації вантажно-розвантажувальних машин.

При проїзді по території підприємства необхідно користуватися тільки встановленими проїздами. Швидкість руху по території не повинна перевищувати 10км / годину, а в закритих приміщеннях - 5км / годину.

 

Забороняється перевищувати швидкість руху навантажувача на поворотах, при виїзді із-за кутів будівель, переїзді через залізничні колії, перехрестя і у вузьких місцях.
Швидкість в цьому випадку повинна бути не більше 3км / годину.

Перед початком роботи водії навантажувачів повинні:

    
пройти передрейсовий медичний огляд;
    
перевірити справність засобів індивідуального захисту, якщо за умовами роботи потрібно їх застосування;
    
одягти спецодяг та спецвзуття, інші засоби захисту;
    
якщо кабіна навантажувача не обладнана зверху захисною решіткою, необхідно надіти каску;
    
оглянути дороги, проїзди, за яким належить перевозити вантаж, якщо деякі ділянки шляху слизькі (облиті водою, машинним маслом і т.д.) необхідно вжити заходів до усунення забруднень. У зимовий час дороги повинні бути очищені від снігу, а при ожеледі - посипані піском або шлаком;
    
перевірити справність вантажопідйомника, переконатися у відсутності ушкоджень ланцюгів і справності кріплення їх до рами і каретки вантажопідйомника, перевірити зовнішнім оглядом зварні шви верхніх кронштейнів, ланцюги, надійність кріплення пальців, шарнірів важелів, а також дію всіх механізмів навантажувача;
    
перевірити стан шин і тиску в них;
    
оглянути двигун, перевірити, чи не підтікає пальне з бака, насоса і кранів, перевірити наявність і рівень гальмівної рідини в головному циліндрі, а також чи не пошкоджені гнучкі шланги;
    
перевірити дію ножного і ручного гальм, у разі необхідності провести їх регулювання;
    
перевірити величину люфту і справність роботи підсилювача рульового управління, з'єднання рульових важелів і тяг, а також кульових пальців підсилювача;
    
переконатися в справній дії звукового сигналу, стоп-сигналу і ліхтарів поворотів, перемикачів світла фар, заднього ліхтаря;
    
перевірити роботу механізмів підйому і нахилу рами вантажопідйомника.

Перед виконанням вантажно-розвантажувальних робіт і транспортуванням вантажу необхідно встановити ширину вил навантажувача відповідно до габаритів даного вантажу. Щодо вертикальної рами вила повинні бути розташовані симетрично, а нижні кінці їх знаходитися в одній площині.

Не допускається піднімати і транспортувати вантаж, що перевищує вантажопідйомність навантажувача.

Порушення цих умов може призвести до втрати управління та поздовжньої нестійкості.

Не допускається піднімати і транспортувати вантаж, що перевищує вантажопідйомність навантажувача!

Не допускається у зоні роботи навантажувача одночасно виконувати вантажно-розвантажувальні роботи, ручну переноску і перевезення вантажів.

При знаходженні в зоні роботи навантажувача людей, водій повинен припинити виконання робіт і повідомити про це особу, відповідальну за безпечне проведення робіт на даній ділянці.

Не допускається у зоні роботи навантажувача одночасно виконувати вантажно-розвантажувальні роботи, ручну переноску і перевезення вантажів!

Підйом вантажу слід проводити плавно, без ривків, повільним пересуванням важеля золотникового розподільника.

Нахил рами вантажопідйомника вперед з піднятим вантажем слід робити обережно і тільки за наявності опор під вилами. Не допускається піднімати каретку і нахиляти раму до крайніх положень, так як це може створити різке збільшення тиску в гідравлічній системі. При спрацьовуванні редукційного клапана, рукоятку золотникового розподільника слід негайно поставити в нейтральне положення.

Підйом (опускання) вантажу необхідно проводити під час зупинки навантажувача.

 

НЕОБХІДНО:


При русі, як з вантажем, так і без вантажу, раму навантажувача слід встановлювати в транспортне положення, при якому вила повинні бути підняті на 200-300мм від землі, а рама повністю відхилена назад.

Переміщення вантажів великих розмірів, що затуляють дорогу, водій навантажувача повинен проводити тільки за наявності супроводжуючого навантажувач особи, який вказує дорогу і подає сигнали.

Водій навантажувача повинен дотримуватися особливої ​​обережності при нахилі рами вантажопідйомника з піднятим вантажем, не допускати різкого переміщення важеля управління циліндра нахилу і різкого гальмування. Різке гальмування при нахилі рами вантажопідйомника може призвести до перекидання навантажувача або випадання вантажу.

Опускання вантажу здійснюється важелем підйому і спуску, встановленим в положенні узвозу.

Важіль золотникового розподільника необхідно утримувати рукою протягом всього часу спуску або підйому, в іншому випадку важіль може не втриматися і автоматично встановитися в нейтральне положення, при якому відбудеться відключення електродвигуна насоса.

Водій навантажувача зобов'язаний подавати звуковий сигнал в місцях скупчення людей, в проходах, при проїзді повз двері і через ворота, при поворотах, рушанні з місця і русі заднім ходом.

При русі навантажувача по вузьких проходах слід дотримуватися особливої ​​обережності, щоб не зачіпати штабелі вантажів та стелажі.

У разі втрати навантажувачем стійкого положення (відрив від грунту задніх коліс) необхідно опустити вантаж вниз.

Нахил вантажопідйомника з піднятим вантажем уперед допускається тільки після під'їзду навантажувача впритул до штабеля.

При русі навантажувача не допускається різке гальмування, круті повороти з вантажем.

Водій навантажувача повинен виробляти транспортування вантажу тільки тоді, коли він поставлений впритул до вертикальної рами вантажопідйомника і рівномірно розташований щодо правої і лівої вил.

Під'їжджати до місця навантаження (розвантаження) водій повинен тільки на нижчій передачі. Не допускається різке гальмування навантажувача при ожеледі, мокрій і слизькій дорозі, так як це може призвести до аварії і перекидання навантажувача.

При переробці тарно-штучних вантажів водій навантажувача повинен дотримуватися виконання таких вимог:

    
переробці мають підлягати тарно-штучні вантажі, укладені на піддони або бруски, що дають можливість вільно підводити вила під вантаж;
    
переробка дрібного штучного вантажу повинна здійснюватися в спеціальній тарі, що охороняє його від падіння під час транспортування;
    
під час виконання вантажно-розвантажувальних робіт з тарно-штучними вантажами повинні застосовуватися захвати, зумовлені як видом переміщуваного вантажу, так і особливостями самого процесу;
    
переробка великогабаритних вантажів масою, що не перевищує вантажопідйомність навантажувачів, повинна здійснюватися вилковими навантажувачами із застосуванням спеціальних подовжувачів, що надягають на стандартні вила навантажувача;
    
для звільнення вил від штучного вантажу, шляхом зіштовхування його при укладанні в штабель без піддона або підкладок, необхідно застосовувати Штовхувачі;
    
при переробці вантажів круглої форми (рулонів паперу, бочок, барабанів тощо) в якості вантажозахоплювального пристосування слід застосовувати універсальний захват-кантувач;
    
переробка вантажів з наскрізним отвором (рулонів, бухт дроту, барабанів, шин) повинна здійснюватися навантажувачами зі штирові захопленнями;
    
для переробки вантажів у мішках, стандартних бочках, рулонів, покладених горизонтально, а також інших легких вантажів, що мають отвори для введення штирів слід застосовувати навантажувачі з многоштиревимі захопленнями;
    
під час виконання вантажно-розвантажувальних і транспортних робіт зі штучними вантажами в обмежених умовах (складах, критих залізничних вагонах, контейнерах), де ускладнено маневрування, слід застосовувати каретки з поперечним переміщенням вил вліво або вправо щодо поздовжньої осі навантажувача.

Для переробки довгомірних вантажів та складної конфігурації, які можливо укладати на піддон, слід використовувати навантажувачі с (безблочна) кранової стрілою.

При роботі з безблочна стрілою вантаж слід спочатку підняти, а потім переміщати.

Підйом і переміщення вантажів навантажувачем з безблочна стрілою в небезпечних для роботи місцях, необхідно проводити тільки в присутності особи, відповідальної за безпечне проведення робіт.

При проведенні вантажно-розвантажувальних робіт необхідно стежити за положенням стріли, не піднімати і не опускати вантаж масою більше передбаченої для даного нахилу стріли навантажувача (гранична вантажопідйомність навантажувача залежно від нахилу стріли повинна бути позначена на спеціальному покажчику біля підніжжя стріли).

Не висувати стрілу для збільшення її вильоту. Водій навантажувача є відповідальним за наявність пломби на вилці, яка закріплює довжину стріли!

Під час роботи навантажувача не допускати перебування людей під стрілою.

За наявності вантажу на гаку навантажувача не допускається перемикати механізм підйому з положення "Підйом гака" у положення "Підйом стріли" і назад.

Перед включенням механізму руху навантажувача встановити стрілу по центральній осі самого навантажувача і закріпити її в цьому положенні.

Не користуватися відкритим вогнем (сірниками або факелом) і не курити при перевірці рівня пального в баку.

Не залишати навантажувач поблизу легкозаймистих матеріалів, щоб уникнути загоряння від вихлопної труби автонавантажувача.

Не залишати без нагляду машину з працюючим двигуном, не залишати пост управління при піднятому вантажі.

Залишаючи кабіну навантажувача, водій зобов'язаний вжити заходів, що виключають мимовільний рух навантажувача (виключити запалювання, подачу палива, встановити важіль перемикання передач (контролер) в нейтральне положення, загальмувати навантажувач стоянковим гальмом, а на ухилі, крім того, поставити під колеса спеціальні упори), і переконатися в особистій безпеці, виходячи на проїжджу частину дороги.

При виникненні несправностей навантажувача (відмова гальма, рульового управління тощо, сторонні шум або стукіт у роботі навантажувача) необхідно припинити роботу і поставити до відома особа, відповідальна за безпечне проведення робіт або механіка.

При виникненні на навантажувачі пожежі, водій повинен негайно приступити до гасіння пожежі, наявними на навантажувачі засобами. Одночасно викликати пожежну охорону і повідомити адміністрації підприємства.

При нещасному випадку негайно припинити роботу, звернутися в медичний пункт і одночасно повідомити адміністрації підприємства.

У кінці зміни водій навантажувача повинен:

    
очистити навантажувач від бруду і при необхідності вимити його, протерти пил з платформи і акумуляторних батарей;
    
провести зовнішній огляд навантажувача з метою виявлення можливих деформацій, тріщин, забоїн, вм'ятин;
    
перевірити, чи не підтікає масло з гідросистеми, картера, механізму пересування, гідравлічного гальмівного пристрою;
    
за необхідності поставити навантажувач для підзарядки акумуляторних батарей;
    
в зимовий час злити воду із системи охолодження навантажувача.

Про всі помічені несправності необхідно зробити відповідний запис у журналі про технічний стан машини, повідомити особі, відповідальній за утримання вантажопідіймальних машин у справному стані і вжити заходів щодо усунення несправностей.

Після закінчення всіх робіт водій навантажувача повинен вимити теплою водою руки і по можливості прийняти душ.



Создан 11 мая 2013